Beiträge von replikant

    Just get in touch with me to arrange an agreement about sending the stuff over.


    Will pay:
    max price for steel, cap @ 10,000 in the future
    max price for iron ore, no price limit in the future


    I'm also looking for rubber and oil, conditions will be similar.


    Quality requested in all cases is QL0, QL0 max price will determine the factual price I'm willing to pay.

    Um Provokationen aus dem Wege zu gehen eignet sich übrigens hervorragend die ignore Funktion des Chats:


    /ignore nickname


    schaltet besagten nickname stumm



    /unignore nickname


    macht die Stummschaltung rückgängig.

    Gestern fand ich das noch gut aber heute habe ich geforscht... Der Bilanzgraph sagt auch eigentlich nur dass ich geforscht hab, sonst nix X( Also da musst du nochmal Hirnschmalz drauf verwenden stdok :( (er mag es wenn man "Schmalz" sagt :D )


    @Sindi: Quellenangaben für neue Ideen wären auch nicht unangebracht.

    Ice boxes are currently at 100% market saturation, so prices might start to slide very soon.


    Lets just assume your 36607 ice boxes are the most expensive ql100 ice boxes in the global market (perhaps all other ql100 vendors entered 36600) then you would be the first to notice the price drop. When price drops set in, you first notice a sligtly random behaviour and a few pennies actually can make a difference.

    Eigentlich mag ich die Idee. Es würde den "Horizont erweitern" oder so... Irgendwie wärs lustig mitten in der runde noch eine minikarte auszuwürfeln und die sachen von dort zu den Fabriken zu schippern....


    Ganz praktisch haben wir natürlich das Problem dass die Cafe und Juwelier Leute sozusagen über Nacht davon betroffen wären und sie sich mit gutem Grund beschweren könnten wenn ihre teuren QL Produkte auf einmal völlig anderen Regeln zu folgen hätten.


    Es würde den Hafen überflüssig machen. Das Konzept des Hafens war aber eben auch die Versorgung von Rohstoffen ohne Gebäude unter Beibehaltung der 100 Gebäude Grenze.


    Kolonien waren, um es vorsichtig auszudrücken, nicht besonders politisch korrekt. Der moderne Handel basiert nicht auf Ausbeutung anderer Länder sondern auf "fairem" Handel. Wenn ich mir einige Rohstoffpreise am Markt in IT ansehe sind die oft so "fair" dass ich mir denke: ich hab doch schon Kolonien :]

    The currend round #12 will be reset on 31st Jan 2008 24:00 CET. The last WU will take place at 24:00 CET.


    The first WU of the new round will take place 1st Feb 2008 at 12:00 CET (noon).


    As usual, all individual product quality will be taken over to round #13, everyone starts with 2,500,000 cash, all buildings are gone and you will have to generate a new map.


    The following additions and changes will be included in the new round:


    -There will be a new branch of trade "Jewelry". Information about products and buildings can soon be found in the portal product database.


    -The car dealer will have a reduced quantity of sales: On building level 0, Shopping value 100 the maximum sales will be reduced by 1 for each product. The effect of this not only affects the store but also the size of the global market for automotive products.


    -Fruit Tart (Cafe) will undergo a price adjustment



    The current speed round #14 will be reset just like the main game. The last WU will be 31st Jan @ 25:50 CET, the first WU of round#15 1st Feb @ 12:05 CET. Changes and adjustments will be the same as in the main game.